Pick your language for posts | Escolhe o idioma para os posts


Wednesday 18 February 2015

The valentine's day thread

Hey everyone

I'm so excited to share with you how my valentine's day was. Now, I know valentine's is tricky and everyone has their own opinion on it and some advocate that there shouldn't be a day specific for it because love must be shown every day, yada yada. For me that's like saying mother's day shouldn't exist because you should cherish your mom every day. So my perspective on it is that sure, love is something you show every day, but it's also nice to have a day where you can sit down and celebrate it.

Me and my boyfriend discovered that if you want a nice restaurant for valentine's day, you need to book it waaaay in advance. We thought a week's notice was enough but apparently not. The two restaurants we wanted were both fully booked, so we settled for another one but left our names in the waiting list for the one we wanted. Turns out someone cancelled their reservation at the nice restaurant so we got a spot and I'm so glad we did because the food was amazing and the place was really nice.


After the food we went to the movies, we watched 50 Shades of Grey. A lot can be said about the movie, some people hated it, but if you consider what they had to work with (the dreadful writing of E. James) I'd say they did a pretty good job and I'll wait for the second installment of the series. Also, the soundtrack was amazing.

Moving on, I wore one of the outfits I showed you in my valentine's day outfit ideas post and I felt really good about myself in it. My sweet sweet boyfriend took inspiration from a wishlist post I wrote a while ago and bought me the pink sweater featured in it and I'm so happy. After the movie we went home, had some Baileys and the rest is history.


It was a really perfect evening and I'm so grateful to him for trying to make it all it was.

How was your valentine's day like?
Olá a todos =)

É com entusiasmo que vos conto como foi o meu dia dos namorados. Eu sei que o dia dos namorados divide as opiniões entre os que adoram e os que não suportam, mas eu acho engraçado dedicar um dia para celebrar o namoro.

Eu e o meu namorado descobrimos que é preciso marcar uma mesa num restaurante com muitaaa antecedência se for para o dia dos namorados. Pelos vistos uma semana não é o suficiente. Ambos os restaurantes que queríamos para o jantar estavam completamente esgotados, tentámos outros mas também estavam esgotados. Tivémos de deixar reserva num pub que não conhecemos mas era o único sítio disponível. Felizmente deixámos o nosso nome em lista de espera num dos restaurantes que queríamos originalmente e no dia 13 telefonaram a dizer que um dos casais desistiu por isso conseguimos uma mesa. Ainda bem que conseguimos pois a comida era divinal, acho que nunca comi tão bem. O espaço era também muito agradável e romântico, acenderam velas no restaurante todo para a ocasião.


Depois do restaurante, e da maravilhosa sobremesa, fomos ao cinema ver as 50 sombras de Grey. Muita tinta já escorreu sobre o filme por isso não há muito a acrescentar, na minha opinião tendo em conta o material que o realizador tinha para trabalhar  (a escrita deplorável de E. L. James) até fez um bom trabalho, não vai ganhar nenhum óscar mas eu gostei do filme. A banda sonora é fabulosa.

Continuando, eu usei um dos looks do post com ideias para o dia dos namorados e senti-me muito confortável e confiante. O meu namorado é um fofinho e isto de ter um blog e meter wishlists está a dar frutos pois ele ofereceu-me a camisola cor-de-rosa que meti nesse post. O meu dia dos namorados foi perfeito e não poderia ter pedido mais.


Como foi o vosso dia dos namorados?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...