Pick your language for posts | Escolhe o idioma para os posts


Sunday 22 March 2015

Week 13 weight loss journal

This week has been chaotic and another one follows. I have so much work from school to finish before my Easter break and I hope I can get it done. Thankfully I'll have some rest over Easter to regain my strength back. What keeps me going is knowing that this is the last semester where I'll have to deal with group assignments, drama and people that just don't seem to have their act together. I should have mentioned my measurements last week but honestly I felt lazy and didn't want to get up and take my measurements so I'll do it this week.

Measurements

Height: 164 cm
Waist: 90 cm (-1)
Hips: 112 cm (-4)
Chest: 100 cm (-2)
Thighs: 74 cm (-2)

Food

food healthy meals weight loss journal

I haven't been as good with food this week. Not trying to  make any excuses (I know I was bad) but the stress definitely got to me. I'm so stressed I've even been feeling week, my head hurts and I just feel bad all around. I've been having plenty of coffee which is something so out of character for me, I don't even like coffee that much, but right now I just can't say no to the added energy and stamina it gives me.

I've been abusing on carbs a bit, I had boiled potatoes for a few meals and not that much salad (all I have is arugula, not my fave).

I still have plenty of that quinoa spaghetti I bought a couple of weeks ago so I had that this week, made a very simple stir fry with chicken bits and some vegetables, with arugula as a side.
I haven't had much time to cook so for a few meals I just had grilled chicken with some tomato slices on the side and lettuce.

Last night dinner was quinoa spaghetti, chicken slices and spinach, all tossed in some double cream (I told you I was bad!).

Today I had some fish sticks for lunch. Again, fast and easy. I cut some tomatoes to go with it and warmed up a vegetable mix that was pre-packaged.

As snacks I've been having yogurt, fruit or toasts with butter.

Exercise

I don't think I've ever felt so bad with exercise as I did this week. One of the days I felt so sick I thought I would seriously pass out. The other times I exercise went fine though.

I'm really sorry that this post isn't as comprehensive as some other weight loss journals but I'm really out of whack just thinking about all the school presentations I need to push out this week. People who can blog full-time are so lucky, this is so much fun =)
Esta semana foi caótica e dá-me a impressão que outra se seguirá. Tenho tanto trabalho na faculdade para fazer e espero conseguir acabar tudo antes das férias da Páscoa (não quero mesmo estragar estes momentos preciosos de descanso com preocupação sobre o que ainda tenho para fazer). O que me alegra é saber que este é o último semestre em que tenho de me preocupar com trabalhos de grupo, drama e pessoas que por vezes não têm a melhor ética de trabalho. Devia ter mencionado as minhas medidas na semana passada mas sinceramente tive preguiça de o fazer por isso mostro-vos esta semana.

Medidas

Altura: 164 cm
Cintura: 90 cm (-1)
Anca: 112 cm (-4)
Peito: 100 cm (-2)
Coxa: 74 cm (-2)

Comida

food healthy meals weight loss journal

Não me portei tão bem como em outras semanas. Não estou a tentar dar desculpas (eu tenho perfeita noção de que cometi alguns erros) mas deixei-me mesmo levar pelo stress e contentei-me com o que era mais fácil/rápido de fazer. Sinto-me tão stressada que nem ando bem fisicamente, sinto-me fraca, dói-me a cabeça e ando muito em baixo no geral. Tenho andado a beber muito café, e se me conhecem sabem que eu nem gosto de café, mas neste momento não me posso dar ao luxo de recusar a energia extra que me dá.

Num dos dias a minha mãe estufou um naco de carne de vaca que adoro. Como sobrou bastante carne fui comendo ao longo da semana e usando o líquido em que a carne foi cozinhada para estufar outras coisas como frango ou batatas.

Tenho andado a comer muita batata estufada e pouca salada (podia ser ao contrário!).
Ainda tenho bastante esparguete de quinoa por isso também a usei para algumas refeições. Com esse esparguete fiz um stir fry com legumes e rúcula para acompanhar. Ontem à noite juntei o esparguete a pedacinhos de frango e espinafres e deixei tudo cozinhar em natas (eu disse que me tinha portado mal).

Não tenho tido muito tempo ou vontade de cozinhar por isso para algumas refeições grelhei bifinhos de frango e acompanhei com rodelas de tomate e alface.

Para o almoço de hoje comi douradinhos. Em vez de os fritar grelhei-os na chapa. Acompanhei com tomate às rodelas e uma salada de legumes daquelas já preparadas que vêm congeladas.

Exercício

Nunca me senti tão mal a fazer exercício como numa das vezes desta semana. Senti mesmo que ia desmaiar, e não foi um exercício mais puxado do que outros que já tenho feito, não percebo porque estava tão fraca nesse dia. As outras duas vezes correram muito bem, foi só dessa vez.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...